Sou aquí: inici » 2. Seguiment de tot el que es diu d'un tema o òrgan administratiu al web social » 2.5. Utilitat del monitoratge: de la reputació digital al benchmarking
La primera utilitat del monitoratge és conèixer quina és la nostra reputació a Internet, tant des d'una perspectiva estàtica com dinàmica.
Quan busquem el nom de la nostra organització a Internet en un cercador estàtic, no sempre apareix en primer lloc el nostre web corporatiu (tot i que hauria de ser així) i no sempre els altres ítems que apareixen en la cerca ens són favorables. Treballar tant perquè el nostre web corporatiu estigui ben posicionat com perquè els altres llocs que apareixen en les primeres posicions de cerca ofereixin una bona imatge de la nostra organització és clau.
Ara bé, en els centenars i milers de coses que es diuen cada dia, dinàmicament, a Internet, la reputació digital de la nostra organització també està en joc. Notícies, apunts en blogs, comentaris en xarxes… tot això basteix la imatge que donem i ens convé estar-ne al cas. És per aquesta raó que el monitoratge informatiu esdevé una eina bàsica per a la nostra reputació digital.
Les organitzacions no solament s'interessen per què es diu d'elles, sinó per tot el seu àmbit temàtic. Si som una organització especialitzada en serveis socials, ens interessarà què és el que passa socialment. Si som una organització que es dedica a garantir la seguretat dels ciutadans, ens interessarà saber què passa en relació amb la delinqüència, etc. Si el nostre àmbit és el trànsit, voldrem saber com es perceben les normatives o els canvis en el codi de circulació.
Quines són les principals tècniques innovadores que fan servir els profesionals del nostre àmbit d'especialitat? Antigament calia esperar la publicació de feixugues revistes professionals o assistir a congressos. Actualment els blogs i la informació corporativa que es publica dia a dia en centenars i milers de pàgines web ofereixen la possibilitat d'estar professionalment sempre al dia.
Cada dia, moltes altres organitzacions semblant a la nostra (que poden ser, fins i tot, competència nostra) llancen nous projectes, productes i serveis. Fer el seguiment d'aquesta activitat pot arribar a ser penós si no se sistematitza. El monitoratge sistemàtic ens permet fer el seguiment, descobrir aquestes iniciatives i veure en quina mesura poden ser aplicables a la nostra organització.