Sou aquí: inici » Bloc III: Gestions a la Xarxa » Tràmits administratius

Tràmits administratius

La Generalitat de Catalunya disposa d'un servei en línia, l'Oficina Virtual de Tràmits, des d'on, de forma centralitzada, informa de totes les actuacions administratives d'interès per a la ciutadania i el procediment a seguir per tal fer-les de forma satisfactòria.

Oficina Virtual de Tràmits

1. Sol·licitud i reserva de serveis de salut, educació i altres

L'Oficina Virtual de Tràmits ens permet accedir directament al nostre centre d'atenció primària (CAP), l'escola on podem portar els nostres fills i filles o on poder formar-nos, i altres tràmits relacionats amb l'habitatge, naixements, etc.

OVT: Consulta Salut

OVT: Consulta Preinscripció escolar

2. Pagaments de taxes i impostos

El mateix portal ens permet efectuar tràmits sense necessitat de desplaçar-nos. També nombrosos ajuntaments ofereixen la possibilitat d'efectuar tràmits de pagaments per Internet.

Tràmits a l'ajuntament de Sant Boi

El cas més paradigmàtic i consolidat és el de l'agilitació del procés de presentació de la declaració anual de l'IRPF.

Agència Tributària

Els ajuntaments han agilitat molt la possibilitat de fer pagaments en línia i de forma segura. Vegeu-ne un exemple a l'espai web de l'Ajuntament de Girona (http://www.girona.cat/tributs/tramita.php?id_tramit=RECL):
Pàgina de tràmits de l'Ajuntament de Girona

3. Realització d'altres tràmits disponibles

La Llei 11/2007 d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Serveis Públics posava en l'horitzó del 2010 l'obligatorietat de les administracions públiques de posar a l'abast de la ciutadania els mitjans electrònics perquè puguin relacionar-s'hi amb més facilitat, agilitat i eficiència.

"Aquesta llei pretén fer el pas del «podran» a l'«hauran de»." (Text preliminar de la Llei 11/2007)

Cal notar que, com d'altres lleis en el context europeu actual, aquesta neix d'una directiva comunitària vinculada a la prestació de serveis al mercat, la Directiva 2006/123/CE, relativa als serveis del mercat interior. Un exemple d'aplicació d'aquesta funció és la Plataforma electrònica de contractació pública de la Generalitat de Catalunya.

Plataforma electrònica de contractació pública

Feu-hi un cop d'ull! Com veureu, en l'Administració electrònica no es tracta només de facilitat d'accés, sinó de facilitar les actuacions transparents mitjançant la publicació a Internet de la informació.

Pel que fa a l'administració de l'Estat espanyol, el 2011 ha posat en funcionament un espai web de difusió de serveis públics electrònics: http://www.060.es/060/appmanager/portal/desktop/?&preferredLanguage=ca

Canal YouTube sobre els serveis de l'administració electrònica de l'Estat espanyol

>>