Es pot determinar, com a alternativa a l'expropiació dels terrenys dels propietaris no adherits a la Junta de Compensació, el pagament de les despeses d'urbanització mitjançant solars situats dins el polígon. Entenc que aquesta és una important novetat, ja que l'obligació de l'expropiació era un important entrebanc per a l'execució de múltiples polígons o unitats d'actuació. Reforça aquesta idea l'art. 134
TRLUC, en relació a la modalitat per compensació bàsica, quan preveu que totes les finques incloses en el polígon d'actuació queden afectades al compliment dels deures urbanístics, encara que els seus propietaris no s'hagin adherit a la Junta; o que tots els propietaris, inclosos els no adherits, integren la comunitat de reparcel·lació; o que les quotes d'urbanització que corresponguin als propietaris no adherits, són gestionades com les derivades de la modalitat de cooperació.